Partneři




















   




















V e-shopech se nejvíce nakupuje během pracovní doby

Téměř polovina nákupů v e-shopech se odehraje mezi 9. a 15. hodinou, konkrétně se jedná o 48 %, nejvíce pak mezi 10.00 a 12.00. Je to přesně v době, kdy je většina lidí v práci. Průměrná cena jedné objednávky se pohybuje kolem 1600 Kč. Poměr nakupujících mužů a žen se vyrovnal, přesto muži utratí v on-line obchodech více.

Internetové obchody mají otevřeno doslova 24 hodin, přesto téměř polovina nákupů se uskuteční během pracovní doby, mezi 9.00 a 15.00. Během těchto sedmi hodin proběhne 48 % všech objednávek. Nejvíce jich e-shopy zaregistrují od 10 do 12 hodin. Po odpoledním poklesu je další vlna nákupů pak ve večerních hodinách, kolem 21.00.

Pro lidi zaměstnané v kanceláři s přístupem k internetu, je to ideální doba pro vyhledání, porovnání a nákup požadovaného zboží. Pokud si vyčlení čas, tak mají klid a nejsou rušeni dětmi nebo partnery,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a doplňuje: „Mezi lidmi je stále oblíbenější prohlížet si zboží nebo brouzdat v e-shopech přes mobilní zařízení. Dnes již můžeme sledovat téměř polovinu přístupů do on-line obchodů právě z tabletů a mobilních telefonů. Nicméně finální objednávky jsou ve většině případů dokončeny přes počítač. Důvodem může být i to, že mobilní zařízení používají lidé často i při jiné činnosti, jako například při sledování televize nebo během cestování MHD.”

Průměrná hodnota jedné objednávky se pohybuje kolem 1600 Kč. Lidé začali více nakupovat on-line věci běžné denní potřeby a mnohem častěji, takže meziročně můžeme sledovat jisté snížení. Nákupům už nevévodí muži, jak tomu bývalo dříve. Poměr sil se vyrovnal. „Je to dáno tím, že internet je již součástí všedního dne a také rozšířením internetového prodeje potravin, které ženám ulehčuje práci. U starších generací, stále převládají muži, coby technicky zdatnější,“ doplňuje Miroslav Uďan. Muži však stále hrají prim v tom, kolik peněz za rok utratí, což reflektuje také druh zboží, který objednávají. Je to především elektronika. Naopak ženy nakupují drobné věci do domácnosti a oblečení.

O společnosti Shoptet

Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 5 800 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.

Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz.

Pro více informací prosím kontaktujte:

Sylva Sulaimanová, Weber Shandwick, e-mail: ssulaimanova@webershandwick.cz, tel. 777 340 790

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět