Partneři









   


















E-mailing – přesné zacílení

Metoda propagace prostřednictvím e-mailu zůstává stále účinná a oblíbená pro svoji schopnost přesně cílit. Pokud máte, nebo se chystáte vytvořit e-mailovou databázi svých klientů, určitě si přečtěte následující článek.

Nenechte se odradit množstvím spamových zpráv, které v dnešní době zahlcují e-mailové schránky uživatelů. Dobře vedený direct marketing je stále jedna z nejefektivnějších forem reklamy na internetu.

Jak získat databázi?

Databáze e-mailů je stavebním kamenem celého e-mailingu. Nejčastěji sběr provádíme přímo na prodejně, webu či v rámci soutěží. Nyní máme k dispozici neroztříděnou masu e-mailů. Většina podnikatelů v této fázi provede hromadné rozeslání e-mailů, což může vést k úbytku registrovaných odběratelů. Důležitá je tedy segmentace zákazníků například podle způsobu platby, dopravy, socio-demografických údajů.

Co může e-mail obsahovat?

Reklamní e-mail může obsahovat nabídkový dopis doplněný o stručné informace a odkaz na webové stránky. Dále se může jednat například o akční leták, newsletter, katalog či ceník. U klientů registrovaných v e-shopech je možné sledovat jejich objednávky a případně jim nedokončenou objednávku přeposlat do schránky. U e-shopů je také vhodné připomenutí u pravidelně nakupovaných položek. Příkladem mohou být kontaktní čočky určené pro měsíční nošení. Po měsíci zákazníka upozorníme, že bude potřeba uskutečnit další objednávku a můžeme mu k tomu poskytnout výhodnou cenu.

Čemu se vyhnout?

Rozhodně není dobrou taktikou příliš časté zasílání reklamních e-mailů. Při takto přímé komunikaci se zákazníkem postačí jeden, maximálně dva e-maily týdně. Více než 60 % lidí čte e-maily na mobilních telefonech či tabletech, proto je vhodná optimalizace e-mailů pro tato zařízení. Důležité je také použití správné kombinace textu a obrázků a vyhnutí se odfláknuté grafice. Podstatou je umění odkázat na váš web.

Rada na závěr

Neschovávejte odhlašovací tlačítka. Ti, co se z e-mailové reklamy odhlásí, by stejně nikdy za vaši službu či zboží nezaplatili.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět