Partneři




















   




















E-shopy 6. díl – Jak vypadat profesionálně

O tom, že se nemáte spoléhat na univerzální, šablony jsme si řekli již v minulém díle tohoto seriálu. Dnes si řekneme jak vytvořit profesionální web.

Jednoduchý design

E-shop tvoříte pro zákazníka, nikoliv pro sebe. A je třeba pochopit, že váš autentický návrh vizuálního vzhledu se nemusí líbit všem. I když máte o vzhledu jasnou představu, nechte práci na zkušeném designérovi. Přizpůsobte vzhled stránky firemní identitě. Použijte jednoduché prvky a přesvědčte se u náhodně vybraných, že prvkům rozumí. Musí to připadat snadné i vaší babičce.

Kvalitní informace

U produktů použijte přesné informace a odpovídající fotografie. Netahejte data od konkurentů. Zpracujte data tak, aby odpovídala segmentu vašich zákazníků. Jednotlivé texty si po sobě zkontrolujte a vkládejte pouze kvalitní fotografie.

Příliš mnoho textu

Neuvádějte zbytečně moc slov. Vypusťte ze stránek uvítací texty, které si pravděpodobně přečtete maximálně vy. Piště v krátkých větách. Vyhněte se dlouhým souvětím. Piště čtivě a pro lidi.

Bezmezná originalita

S originalitou to nepřehánějte. U e-shopů platí jasná pravidla, která je potřeba dodržovat. Košík bývá vpravo nahoře a logo vlevo nahoře. Nezabíhejte do zbytečných inovativních extrémů.

Mobilní zařízení

Vylaďte e-shop pro mobilní zařízení. Bezmála většina nákupních operací se děje právě prostřednictvím tabletů a mobilů. Nezapomínejte proto e-shop vyladit pro tato zobrazení. Budete překvapeni, jak se vám bude konverze zvyšovat.

Závěrečná kontrola

Před spuštěním e-shopu pečlivě zkontrolujte, zda vše funguje tak, jak má. Pozvěte si k tomu i kolegy i známé. Nechte se prostředí si vyzkoušet a vyslechněte jejich připomínky. Nemá cenu se spuštěním spěchat, pokud nemáte vše připravené a plně funkční. Stačí jedna návštěva nedokončené stránky a klient se k vám už nevrátí.

Dobrý seznam toho, co před spuštěním zkontrolovat uvádí web MůjPrvníEshop.cz.

Testování

Takže hlavně testujte a testujte. Doporučujeme také A/B test. Rozdělíte cílovou skupinu na dvě části a každé poskytnete jinou variantu e-shopu. Nakonec změříte, která byla úspěšnější. Tento způsob testování můžete využít pro barvy, tlačítka i texty. Na základě toho můžete provádět statisticky podložená rozhodnutí. Testujte, jak se zákazníci orientují v sortimentu a zda o něj mají zájem. Často se stává, že nabízené věci bohužel nikdo nechce.

Předchozí díl: E-shopy 5. díl – Technické řešení obchodu

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět