Partneři




















   




















E-shopy 5. díl – Technické řešení obchodu

Jednoduchý obchod lze vytvořit pomocí šablony vlastními silami a bez schopností programovat. Bude ale vypadat jako tisíce ostatních. V tomto dílu seriálu o e-shopech se budeme věnovat možnostem technických řešení.

Individuální řešení

Vy sami znáte své zákazníky nejlépe a dokážete navrhnout takové řešení, které bude vyhovovat vám i vašim zákazníkům. Ale za jakou cenu? Tento způsob řešení není zrovna levný. Kvalitní řešení od profesionální firmy může vyjít na více než 100 000 Kč.

Open source

Jestli se vám řešení na míru zdá příliš nákladné, potom se nabízí open source, které je většinou volně šiřitelné a zadarmo. Ne vždy jsou tyto programy přizpůsobené pro češtinu a pro české platební systémy. Zato máte celý e-shop pod vlastní kontrolou. Budete se si ale zřejmě muset najít někoho na programování, kódování, grafiku, zajištění webhostingu a technickou podporu. Nulová pořizovací cena se tedy pravděpodobně ještě navýší.

Pronájem e-shopu

Poslední možností je pronájem e-shopu. V tomto případě se vám o stránky bude starat vyškolený personál a pro začínající obchod se zde nabízí dostatečné množství funkcí. Firem pronajímajících e-shopy je na českém trhu spousta.

Podle čeho vybírat?

Cena

Dejte si pozor na podvodníky a zbytečné výdaje. Dobré řešení vás může vyjít na 500 – 1000 Kč měsíčně.

Funkce

Mezi základní funkce, které by mělo řešení zvládat, patří například správa kategorií, nastavení parametrů produktů, fotky, správa zákazníků, mailing, statistiky návštěvnosti či propojení s účetním systémem.

Import dat

Nejčastějším problémem je import dat od dodavatele k vám. Musí se tedy většinou vytvořit dodatečné řešení pro převod dat, které si vyžádá investici.

Co si před výběrem e-shopu ujasnit:

  • Kolik chcete investovat peněz
  • Zažádat o vyzkoušení jednotlivých variant
  • Jaké máte možnosti importu/exportu dat
  • Zeptat se stávajících klientů na spokojenost, dobu reakce při potížích

Následující díl: E-shopy 6. díl - Jak vypadat profesionálně

Předchozí díl: E-shopy 4. díl – Možnosti zajištění dopravy

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět