Partneři




















   




















E-shopy 4. díl – Možnosti zajištění dopravy

Ať už budete prodávat garážová vrata či nádobí, rozhodně to budete muset zákazníkům nějak dopravit. Doprava má velký vliv na spokojenost klienta. Často si klienti stěžují na nekomunikativnost či opoždění dodávky. Vinit z toho budou ale vždy vás, jako e-shop.

Kvalitní dopravce

U svého dopravce hodnoťte úspěšnost doručení. Vrácené balíčky vás budou stát příliš mnoho práce a peněz. Často je neúspěšné doručení způsobeno špatnou komunikací přepravce s adresátem nebo malý počet pokusů o doručení.

Způsoby přepravy

  • Česká pošta patří mezi nejčastější dopravce díky rozsáhlé síti poboček a relativně nízkým cenám. Nabízí různé způsoby doručení jako Balík do ruky či Balík na poštu, díky kterým je odběr pro zákazníky ještě pohodlnější.
  • Přepravní společnosti jsou alternativou, která je na tom cenově zhruba stejně jako Česká pošta. Doručení bývá většinou do druhého dne. Patří mezi ně DPD, PPL, Geis Parcel, GLS, DHL a další.
  • Kurýrní služby jsou nejrychlejším a bezpečným způsobem doručování. S tím je spojena samozřejmě i vyšší cena. Příkladem je Messenger, Airway či Mesík.

Osobní převzetí

I to je možnost jak doručit balíček. Zákazník bude mít navíc dobrý pocit z toho, že si může dobu vyzvednutí určit sám. V případě, že máte kamennou prodejnu, můžete umožnit vyzvednutí zboží tam. Dále si stanovte odběrná místa nejlépe po celé ČR. Takovouto spolupráci umožňují služby jako Uloženka či Zásilkovna. Tyto služby bývají nejlevnější variantou.

Kolik možností nabídnout?

S možnostmi výběru dopravy to moc nepřehánějte. Postačí tři varianty: Česká pošta + přepravní společnost + osobní odběr. Takto můžete dosáhnout dobrých smluvních podmínek s dopravci. Při větším počtu dopravců by se vám poštovné nemuselo vyplatit. Na poštovném se dá díky výhodným podmínkám i vydělávat.

Poštovné zdarma?

U nás byl prvním e-shopem, který zavedl poštovné zdarma, obchod s oblečením ZOOT.cz. Vám ale pro začátek doporučujeme stanovit si alespoň minimální hodnotu nákupu pro odpuštění poštovného. V mnoha případech může upozornění typu „Do poštovného zdarma zbývá 299 Kč“ pomoci navýšit objednávku. Zákazníci totiž chtějí ušetřit, ať to stojí, co to stojí.

Přečtěte si Jak lze na přepravě ušetřit

Následující díl: E-shopy 5. díl – Technické řešení obchodu

Předchozí díl: E-shopy 3. díl – Právní forma a náležitosti

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět