Partneři




















   




















Placená reklama na Twiteru – jak funguje?

Počet uživatelů Twitteru v Česku i na Slovensku stále zaznamenává svůj růst. Twitter umožňuje sofistikované cílení a nasměrování vašich potenciálních zákazníků tam, kam je potřeba. Tato síť u nás sice nedosahuje stejné popularity jako Facebook, ale zato zde můžeme narazit na zajímavé cílové skupiny.

Propagace účtu

Řada firem často bojuje s počtem svých sledujících. A těch není samozřejmě nikdy dost. Pomocí svých „followers“ chceme vybudovat dobré povědomí o značce, komunitu, která se o nás zajímá a komunikuje a v neposlední řadě své potenciální zákazníky. Vybudování takové skupiny vyžaduje dostatek času. Díky propagaci účtu můžeme celý proces urychlit a zajistit, že naše tweety budou skupinu sledujících opravdu zajímat.

Na stránce vaší firmy jsou v levém sloupci návrhy „Koho sledovat“. Právě zde se může zobrazovat návrh vaší stránky. Ceny jsou určovány za sledujícího, tedy cost per follower. Platíte vždy až za nového sledujícího.

Propagace příspěvku

Můžete si sami zvolit, které tweety chcete propagovat, nebo to necháte na systému. Ten vybírá tweety k propagaci podle engagementu (míry reakce na příspěvek). Zde se cena určuje za engagement, tedy cost per engagement. Reakcí je komentář, retweet, označení jako oblíbené, nebo proklik.

Nevýhodou je krátká životnost tweetů. Ty se mohou díky aktivitě jiných uživatelů přesunout během pár chvil hluboko do historie. Sponzorované tweety se dostanou k těm, kteří vás sledují a budou také nabíhat ve výsledcích vyhledávání. Propagace příspěvků je vhodná především pro reklamní akce, speciální nabídky či novinky.

Sponzorované trendy

Trendy na Twitteru umožňují sledovat, co je právě horkým tématem a kde. Naleznete je nalevo pod návrhy Koho sledovat.

Zatím nejsou Trendy dostupné v českém jazyce, ale pravděpodobně to v nejbližší době můžeme očekávat.

Sponzorované Trendy se cílí podle lokalit. Na základě vhodných hashtagů je pak možné dostat se na vrchol seznamu.

Cílení kampaně

Základním pravidlem je, že čím vyšší je engagement, tím více je tweet zobrazován.

Hlavní kritéria pro cílení:

  • Klíčová slova – slova, která nedávno uživatelé použili ve svých tweetech, nebo na ně reagovali
  • Výsledky vyhledávání na základě klíčových slov
  • Zájmy uživatelů – podle zájmových skupin připravených Twitterem
  • Odběratelé tweetů – tedy followers
  • Cílová skupina – uživatelé podobní těm, kteří vás již odebírají
  • Pohlaví, lokalita, zařízení

Se spuštěním kampaně získáte přístup k podrobným statistikám a to i v reálném čase. Rozpočet si můžete nastavit na den nebo jako cenu za akci.

 

Slovník pojmů: Hashtag

Zdroj: http://www.justmedia.cz/rady-a-tipy/socialni-site-a-reklamni-formaty/co-byste-meli-vedet-o-reklame-na-twitteru/

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět