Partneři




















   




















4 největší zabijáci dokončení nákupu v e-shopu

Velké množství nákupních procesů na internetu zůstane nedokončených. Co je toho příčinou? Na to se podíváme v následujících čtyřech bodech.

Povinná registrace

Váš zákazník právě dokončuje objednávku, když v tom narazí na povinnou registraci. S jistotou můžeme říci, že ve většině případů takový zákazník odejde a už se nevrátí. Většina českých firem naštěstí brzy pochopila, že není možné nutit zákazníka k registraci, a přidala možnost jednorázového nákupu bez registrace. Povinné registrace mohou mít svá odůvodnění v některých případech B2B trhu.

Příliš mnoho kroků

Snažte se proces objednávky shrnout do co nejmenšího počtu kroků. Nikoho nepotěší vidět, že ho čeká ještě 5 stránek k vyplnění. S tím souvisí také vyžadování poskytnutí příliš mnoha zbytečných informací. Mnohdy i nesmyslných, jako například vyplnění titulu u jména.

Nejasný způsob dopravy a platby

Částka věnovaná dopravě a způsobu platby ve většině případů hraje pro zákazníka podstatnou roli. Ale málokdy se dozví tyto informace již při rozhodování ke koupi. Výsledkem je potom opuštění stránky ve chvíli, kdy při vyplňování objednávky dojde zákazník k výběru dopravy a platby. Poskytněte proto zákazníkům na svých stránkách jednoduchý a srozumitelný přehled nákladů na dopravu.

Nepoužitelnost na mobilních zařízeních

Neméně podstatným bodem a v podstatě nezbytnost je v dnešní době přizpůsobení pro mobilní telefony. Nemalé procento objednávek je uskutečněno právě z těchto zařízení. Pokud zákazník zjistí, že je v podstatě nemožné objednávku dokončit právě teď a tady, může se rozhodnout, že ji až dokončí doma. Může se ale také rozhodnout, že ji nedokončí vůbec.

Proto myslete na své zákazníky, sami si vyzkoušejte váš vlastní nákupní proces, případně jim dejte prostor vyjádřit se k vašemu nákupnímu košíku.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět