Partneři

















   




















Marketing Mix 2019 – Michal Voják. Přijďte se s ním seznámit osobně...

  1. Řekni nám krátce něco o sobě a na co se specializuješ?

Ve webovém odvětví se pohybuji již přes 8 let a mou specializací je UX, avšak snažím se mít co největší přehled o programování, frontendu, online marketingu, produkt designu a dalších odvětví, které jsou s UX spojené.

V poslední době se ale snažím starat o náš UX tým a snažit se ho posunout v jejich specializaci co nejdále.

  1. Pokud tě jako klient oslovím, čím mi pomůžeš?

U nás v Designers & Developers se specializujeme na kvalitní návrh webů, e-shopů a webových a mobilních aplikací. První část firmy dělá výzkum, tvorbu wireframů a prototypů a uživatelské testování.

Druhá část firmy pak dělá tvorbu webů a e-shopů na míru s velkým ohledem na rychlost načítání.

  1. Jak funguje tvoje spolupráce s klienty, máš nějaké osvědčené postupy?

Většinou se s klientem potřebujeme vzájemně potkat a pobavit se o možné spolupráci. Na začátku se bavíme o stavu, jaký klient aktuálně má a já mu naopak řeknu co bych v ideálním případě doporučovat udělat.

Nakonec se začneme bavit o rozpočtu a společně se snažíme najít ideální cestu, jak dokážeme optimálně pomoci v rámci jeho rozpočtu. Ale také se nám stává, že v tomto bodě zjistíme, že nedokážeme za stanovený rozpočet adekvátně pomoct.

  1. Jsi spolumajitel AW-dev (nově Designers & Developers), jaký je rozdíl pracovat "jako šéf" oproti práci zaměstnance?

To je těžká otázka, firmu jsme založili s Martinem Henychem skoro před 8 lety. Ale řekl bych, že velký rozdíl je v tom, že už nad tebou nikdo není. Což je obrovská výhoda a nevýhoda najednou.

Na jednu stranu si můžeš dělat věci po svém a nikdo ti je nenařizuje ze shora. Ale to je i zároveň ta nevýhoda. Jsi za vše zodpovědný, tedy když se něco pokazí je to na tobě, abys to zvládl a nikdo ti s tím nepomůže (v mém případě mi s tím pomůže Martin :)) 

  1. Jak ses dostal k UX a co ti v té cestě nejvíc pomohlo?

Před osmi lety jsem začínal jako programátor PHP, ale když se podívám zpět, nenazval bych se programátorem :)

Napsal jsem tehdy naše první CMS. A k tomu jsem dělal kodéra a grafika. Kodéřina mi z těchto věcí zůstala nejdéle. Postupně jsem odcházel z programování a později i z grafiky. Kodéřina mi vlastně zůstala tak trochu dodnes. V dnešní době také pomáhám organizovat pražské Frontendisty.

Každopádně, když jsem kódoval a kreslil grafiku, tak k tehdejšímu UX to vlastně bylo blízko, vlastně to tehdy bylo UX :)

Každopádně jsme zjistili, že když dopředu kreslíme wireframe, tak nám to pomáhá v komunikaci s klientem a také si rozmyslet co všechno by tam mělo být.

No a nějak postupně jsme se pak začali s klienty dostávat k uživatelským testům a výzkumům.

Nejvíce mi asi pomohlo, když jsem se začal bavit s klienty o jejich potřebách a o tom, jak chápou naše prototypy. To mi tehdy ukázalo, že jen tak si kreslit co myslím, že je dobré, nestačí :)

  1. Můžeš prozradit, kdo je tvým designérským vzorem a proč?

Designérským vzorem :) To je hezká otázka, já sice mám pár vzorů, ale neřekl bych úplně designérských. V poslední době obdivuji lidi, kteří dokáží v každé situaci reagovat velmi klidným dojmem a dokáží i většinou známe věci vysvětlovat bez většího zaváhání a předsudku k dotazujícím. Tato vlastnost se mi velice líbí.

  1. O čem bude tvoje přednáška a na co se můžou posluchači těšit?

Budu mluvit o metodách výzkumu, jaké metody existují, kdy je použít a jaká data je možné z toho získat. Také o uživatelském testování a chybách, na které díky tomu lze narazit.

  1. Chodíš ty sám na nějaké srazy nebo konference? Co si z nich odnášíš?

V poslední době mi nezbývá moc času, ale chodím občas na UX monday, Frontendisty samozřejmě :) a snažím se navštěvovat větší akce typu Webexpo, Marketing festival a pod.

Většinou se mi podaří na těchto akcích najít zajímavé poznatky, na které jsme třeba u nás ve firmě nenarazili nebo jsme nad nimi nepřemýšleli. Myslím, že je vždy dobré se pobavit s kolegy a poslechnout si jejich přednášky, jak co sami dělají a pod.

  1. Jaká je tvoje současná největší výzva?

V poslední době se snažím více vést tým UX-áků u nás ve firmě a více se věnovat obchodu. To jsou pro mě v dnešní době asi i největší výzvy.

  1. Co užitečného ses v poslední době naučil? A kde to využíváš?

V poslední době se snažím co nejvíce využít nástroje na nahrávání uživatelů a velice jsem si oblíbil Smartlook, který mi vyhovuje, protože má super možnost vyhledávat v datech podle toho, na co uživatelé klikli. To mi dost šetří čas a pomáhá určit problémy, které by na webu či aplikaci mohli být.

  1. Jaké bylo tvé nejdůležitější profesní rozhodnutí v životě?

Určitě založení firmy, to byla jedna z největších výzev, co jsem zatím zažil.

  1. Co tě baví ve volném čase?

Ve svém volném čase rád sportuji. Rád si zaběhám nebo vyrazím na kolo. V poslední době se snažím naučit Salsu a hraní na kytaru :)

Tuto akci pro vás odborně garantuje a spoluorganizuje brněnské webové studio Liquid Design (www.lqd.cz).

Další rozhovory přednášejících na Marketing MIx 2019:

http://www.marketing-mix.cz/home/559-rozhovor-s-lukasem-dubinou-prednasejicim-na-konferenci-uspesny-web-na-veletrhu-marketing-mix-brno-a-praha-a.html

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět