Partneři




















   




















Příliš nízké ceny vás mohou zradit

Jiří Bednář  /  promarketing.cz  /  12.1.2012

Snažíte se konkurovat velkým obchodním společnostem tím, že prodáváte za stejně nízké ceny, jako ony? Pak mám pro vás zřejmě špatnou zprávu: strategie nízkých konkurenčních cen zboží může být pro vaše podnikání kriticky nebezpečná.

Jde o to, že velké společnosti, které jsou tržními lídry, dovedou díky svému dominantnímu postavení na trhu a vysokému obratu zboží vyjednat se svými dodavateli tak výhodné podmínky, jakých malý prodejce nemůže nikdy dosáhnout. A navíc mají tyto velké společnosti optimalizovány provozní procesy (logistiku, skladování, prodej) tak, aby byly maximálně efektivní. Pokud jejich nabídce konkurujete pouze nízkou cenou, nebudete vytvářet takový zisk, jaký nutně pro rozvoj své firmy potřebujete.

Jestliže chcete prodávat za vyšší ceny, musíte zákazníkům nabídnout nějakou přídavnou hodnotu, která bude vyšší cenu ospravedlňovat. Pokud nabídnete ve svém obchůdku za vyšší cenu stejné produkty jako v supermarketech, se stejnou úrovní obsluhy a dalších služeb, nebude mít zákazník důvod u vás nakupovat.

Jakou přídavnou hodnotu můžete nabídnout? Záleží samozřejmě na typu vašeho podnikání. Zde je několik námětů:

  • nabídka specializovaného, unikátního zboží – jaké v supermarketech nenajdete
  • kvalitnější zboží – řada produktů v supermarketech (např. masných výrobků i dalších potravin) bývá mnohdy nevalné úrovně
  • osobní přístup k zákazníkovi – přívětivý a ochotný personál, který zná dobře prodávané produkty a je schopný odborně poradit a pomoci
  • bezplatná nebo i placená doprovodná služba – může být instalace produktu, dovoz zboží k zákazníkovi, předprodejní podpora – například možnost vizualizace zařízení bytu, vyzkoušení produktu
  • příjemné prostředí prodejny – vkusně zařízená, působící na emoce zákazníka…
  • výhodná lokalita – co nejblíže vaší cílové zákaznické skupině, co nejlépe na očích, snadno dostupná, s bezplatnými místy na parkování
  • otevírací doba – tak, aby byla co nejlépe přizpůsobená potřebám vašich zákazníků

Jistě vás napadne ještě řada dalších možností, jakou přídavnou hodnotu nabídnout a zvýšit tak své prodeje i zisky.

 
Od roku 2002 pracuji na volné noze jako marketingový specialista, copywriter a konzultant. Zaměřuji se zejména na marketing malých firem a poznatky a zkušenosti z této oblasti publikuji na serveru promarketing.cz.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět