Partneři




















   




















3 věci, které byste měli vědět, než investujete do nového webu

Vybíráte dodavatele pro redesign nebo nový web? Jednu konkrétní firmu, na které závisí, jak bude vypadat váš web na příštích několik let? Čeká vás velmi důležitý krok. Dost důležitý na to, abyste mu věnovali pečlivou připravu a chytře si promysleli, koho vlastně hledáte. Toho nejhlasitějšího? Nebo nejlevnějšího? Realita může být složitější, než se na první pohled při zadání klíčového slova “tvorba webu Brno” do Googlu zdá. Mnoho firem se pustí do hledání dodavatele víceméně náhodně, aniž by věděly, podle čeho vybrat. Nechají se snadno ovlivnit nepodstatnými argumenty a na konci je pak často čeká zklamání, že nový web neodpovídá původní představám a hlavně nepřináší zisk.

Jak tedy na to, abychom dokázali vybrat ideálního dodavatele webu právě pro svůj záměr?
A jak vůbec poznat dobrou nabídku?

Přečtěte si 3 základní věci, které potřebujete znát, než se do výběru pustíte. 

1/ Poptávka není zadání

Možná jste už několik webů tvořili, možná to děláte poprvé. V každém případě byste na zadání svého webu nikdy neměli být sami. To, že máte svou představu a popíšete ji v poptávce, je dobrý začátek. Zkušený dodavatel však ví, že vaše skutečné potřeby mohou ležet ještě o kus dál a dokáže vás přemýšlením o novém webu provést. Profesionál vám dá na nový web komplexní pohled a vyvaruje vás chyb, kterých se zadavatelé často dopouštějí. Pokud je dodavatel zkušený a záleží mu na kvalitní službě, je dobře postavené zadání i v jeho zájmu. Ví, že jen tak se společně vyhnete řadě překážek a vaše úsilí povede k úspěšnému cíli.

Tip: Při výběru dodavatele pečlivě zjišťujte, co všechno ho bude pro tvorbu zadání zajímat. Ptá se na vaši marketingovou strategii? Analyzuje konkurenci a zajímá se o váš podnikatelský model? Tyto a mnoho dalších otázek musí stát na začátku, než vůbec kdokoli začne vymýšlet, jak konkrétně váš web bude vypadat.

2/ Vstupní studie

Spousta textu. A také nejlepší investice, kterou můžete do svého nového webu dát. Pečlivě provedená vstupní studie vám o vašem webu často řekne víc, než jste dosud věděli. Někdy i o celé vaší firmě.

Co od webu může vaše firma očekávat? Jaké cíle je reálné splnit? Jaké jsou slabé stránky stávajícího webu a jak ho vnímají zákazníci? Kvalitní vstupní studie rozebere na součástky vaše texty, grafiku, strukturu i efektivitu. Zodpoví klíčové otázky a přinese komplexní pohled se všemi souvislostmi a návrhy řešení.

Tip: Svět je plný webů, kterým evidentně nikdo vstupní studii včas nevypracoval. Neudělejte stejnou chybu a najděte si dodavatele, který jí věnuje stejnou péči jako samotné tvorbě nových stránek.

3/ Které dodavatele vůbec oslovit?

Po telefonu nebo e-mailu vám každý slíbí modré z nebe. Ale jak poznat, že klepete na dobré dveře? Jak zúžit výběr na dvě nebo tři agentury, se kterými začnete jednat? 

Dobrý dodavatel má zkušenosti a ví, na čem fungující spolupráce stojí. Ptá se vás. Zahrne vás spoustou otázek a má čas vás poslouchat. Dokáže vidět příležitosti i úskalí a srozumitelně vám o nich říct. Netvrdí vám, že skvělý web získáte snadno a rychle. Má spokojené zákazníky a rád vám na ně dá kontakt. A především - má vlastní tým specialistů, kteří rozumí své práci a mají v ní prokazatelné úspěchy. Nebojte se ptát, dobrý dodavatel vám rád na cokoli odpoví.

Tip: Dejte na první dojem, ale nejen na něj. Skuteční profesionálové s nejlepšími výsledky se vás nesnaží přesvědčit oslňující pohyblivou prezentací, drahým obědem ani slevou. Chtějte vidět konkrétní reference a data.

Čím více se do výběru agentury ponoříte, tím více otázek postupem času vyvstane.

Na vše, co s úspěšným výběrem dodavatele souvisí, vám odpoví přednáška Pavla Quaisera z AITOM Digital na Východočeském Marketing Day 20. února 2020. 

Přinese ukázky z praxe, konkrétní rozpočty a příklady poptávek. Využijte možnost získat informace přímo z praxe a inspirovat se jeho zkušenostmi.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět