Partneři




















   




















Více konverzí = více peněz pro vás, a jak na to poradí Jakub Rejnuš

1. Řekni nám krátce něco o sobě a na co se specializuješ?

 

Pokusit se prodat hned na začátku. K online marketingu jsem se dostal jako copywriter v jedné cestovce a postupně, přes neplacené stáže a poloviční úvazky k vysoké škole, se dostal do menší agentury. Zde jsem několik let působil jako online markeťák a začal se profilovat na SEO, analytiku, zbožáky a e-mail marketing. Postupně jsem specializací ubíral, až mi zbyla analytika (dnes se už za analytika nepovažuji i když ledacos si umím pořád nastavit) a SEO. Přidalo se však vedení lidí na pozici marketingového ředitele.

 

Dnes vedu druhé marketingové oddělení, aktuálně to v PeckaDesign a řeším k tomu SEO. Tahle kombinace věřím, že mi zůstane. Nebo v to aspoň doufám. 

 

2. Jaký máš názor na obor ve kterém působíš? Jsou tam nějaké novinky nebo trendy se kterými se setkáváš?

 

Náš obor je boží! Ať už myslíš online marketing nebo SEO. Ta komunita je úžasná. Zvlášť v Brně. Je úžasné, že se večer na pivu sejdeš s lidmi z jiných agentur a jako kamarádi se pobavíte o práci. Konec konců, i když občas brblu, že je náročné udržet krok, baví mě i ta dynamika  oboru - neustále je co se učit - no není to paráda? Kdo to má? A kdo má možnost dělat odkudkoliv na světě aniž by ho to nějak omezovalo? Asi nemám právo si stěžovat :-)

 

V branži jsem 10 let. Těch změn je neskutečné množství. Nevím, jak je to v oboru, ale v mé pracovní bublině čím dál víc stojíme jako specialisté nohama pevně na zemi a nezblázníme se z každé novinky, kterou někdo vyplivne do světa. Mnohem víc se řeší multichannel, vyhodnocování a reálný dopad nikoliv pouze na marketing, ale taky na celý business. Firmy taky běžněji chápou význam brandu a čistě výkonnostní marketing považují stále častěji za sprosté slovo. Taky se mi líbí pozorovat, jak se vždy nafoukne nějaká marketingová bublina a pak zplaskne. Přijde mi, že se objevují stále častěji, ale nejsou tak velké a ani tak dlouho nevydrží. Jsem taky rád, že dochází k vystřízlivění části lidí z branže, že znalost všech instagramových filtrů, obliba ve vysedávání po kavárnách, jízda do práce na fixce a latté se sójovým mlékem z nikoho nedělá dobrého markeťáka. Že se opět začíná trošku víc jít po hardskills a staré marketingové škole:-).

 

3. Jak funguje tvoje spolupráce s klienty? Co řešíš a co ti funguje nejlíp?

 

Směrem ke klientům jsem primárně marketingový stratég a projekťák. Jsem ten, kdo zaštiťuje práci našeho marketingového týmu. Vymýšlím nové věci a posouvám oddělení kupředu. A co mi funguje nejlépe? Komunikace s klienty a inspirace mimo online marketing. Neustálé vzdělávání a hledání nových podnětů mě nabíjí nápady, které pak předávám klientům. A když se něco nepovede nebo pokazí, řeším to nebo se o to alespoň snažím.

 

4. Jaký je tvůj pracovní proces a jaké jsou tvoje postupy?

 

V práci jsem střelec. Víc jednám, než přemýšlím. Mám rád impulzivní řešení a rád je testuju v praxi a dle toho se dále vylepšuji. Občas je to na škodu, ale lidi mě tak asi už berou. Raději nasadím nedokonalé řešení hned, než dokonalost o rok později. Nesnáším nekonstruktivní kritiku a miluju pádné argumenty. Nedokázal bych pracovat sám - kolektiv kvalitních lidí je pro mě klíčový. Ten naštěstí v PeckaDesign mám.

 

5. O čem bude tvoje přednáška a na co se můžou posluchači těšit?

 

Nad SEO se chvíli stahovala mračna, ale dnes nad ním svítí sluníčko a vypadá to, že jen tak nezapadne. A to mě těší. SEO si díky tomu nachází cestičky a proniká nejen do PPC, ale stále více i do UX a webdesignu. V přednášce se budu věnovat právě tomu. Ukážeme si totiž, jak vylepšit vstupní stránky z pohledu SEO, a jak díky tomu můžete pomoci nejen vyšší organické návštěvnosti a tržbám, ale i zlepšení jiných kanálů a metrik.

 

6. Chodíš ty sám na nějaký srazy nebo konference? Co si z nich odnášíš?

 

Chodím, ale už si vybírám. Dřív jsem obrážel všechno - kvůli znalostem a kontaktům (a propro) mě zaráží, proč to nastupující generace markeťáků nedělá, není snadnější     způsob, jak přijít k informacím. Na některé akce chodím pozdravit přátele z oboru, na některé poznat nové lidi. Na jiné zase vyrážím čistě za účelem vzdělání. Je to různé podle odbornosti a zaměření akce.

 

7. Jaká je tvoje současná největší výzva?

Závod “Beskydská sedmička”, založení rodiny a kompletní přerod od specialisty k lídrovi. 

 

8. Kdo má na tebe obzvlášť dobrý vliv a proč/čím?

Manželka :-) Jinak bych si ji nevzal - umí mě přirozeně zkrotit, a to já potřebuji. 

 

9. Máš nějaký svůj vzor, pracovní nebo osobní? Proč je tvým vzorem?

 

Těch je asi hodně, ať už v negativním nebo pozitivním slova smyslu. Každý z trochu jiného úhlu pohledu a jen svojí určitou částí. V tom pozitivním slova smyslu se mi bez hlubšího přemýšlení vybaví z našich luhů a hájů Václav Havel - diplomacie, Madeleine Albrigh - podíl na založení OSN, Miroslav Zikmund - odhodlání a zásadovost, Mára Holeček - odvaha a skromnost. Z oblasti marketingu Dan Ariely, Mark Ritson, Simo Ahava, Oli Gardner nebo třeba Filip Podstavec. Myslím, že bych ale mohl jmenovat ještě hodně dlouho. Obecně nemám rád vynucené autority nebo prospěchářství - obojího je v naší branži hodně a je to škoda. U známých lidí v oboru si cením jejich odbornosti a skromnosti.

 

10. Co užitečného ses v poslední době naučil?

Jak upéct dobrý chleba v troubě a taky, jak mi nástroj Kibana může pomoci v technickém SEO.

 

11. Jak trávíš volný čas? Co tě baví?

 

Miluju sport ve všech jeho podobách - i když to na první pohled není vidět, protože bohužel stejně miluju i jídlo a pivo :-). Aktivně hraju basketbal, hodně plavu, běhám, chodím a lezu po horách a skalách. Taky lyžuju.

 

Tuto akci pro vás odborně garantuje a spoluorganizuje brněnské webové studio Liquid Design(www.lqd.cz) .

Další rozhovory přednášejících na Marketing Mix 2019:

http://www.marketing-mix.cz/home/559-rozhovor-s-lukasem-dubinou-prednasejicim-na-konferenci-uspesny-web-na-veletrhu-marketing-mix-brno-a-praha-a.html

http://www.marketing-mix.cz/marketing-mix/563-marketing-mix-2019-michal-vojak-prijdte-se-s-nim-seznamit-osobne-a.html

http://www.marketing-mix.cz/home/564-marketing-mix-2019-kdo-je-adam-laita-a-co-bude-obsahem-jeho-prednasky-a.html

http://www.marketing-mix.cz/home/566-jan-novak-a-konference-uspesny-web-na-marketing-mixu-2019-a.html

http://www.marketing-mix.cz/home/567-marketing-mix-2019-ondrej-pokorny-a-jeho-tema-lide-na-webu-ctou-a.html

 

 Vstupenky na Marketing MIx můžete zakoupit zde:

- Brno https://form.fapi.cz/?id=8d46b046-f2e6-11e8-b58d-0a483fe6dc7e

-Praha  https://form.fapi.cz/?id=04b6b7d3-f2e7-11e8-b58d-0a483fe6dc7e 

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět