Partneři




















   




















Jana Bártíková vás naučí, jak získat nové klienty díky LinkedIn

       Jste nadšenou propagátorkou využívání sociální sítě LinkedIn pro byznys. Proč?

Protože LinkedIn je skvělou sítí pro B2B byznys.

Když lidé z B2B v ČR mluví o využívání sociálních sítí pro byznys, mají většinou na mysli Facebook a Instagram, ale málokdy o LinkedIn. A přitom právě LinkedIn je pro B2B zlatým dolem. Firmy, které LinkedIn pro byznys nepoužívají, nechávají ležet peníze na ulici….

Celosvětové statistiky říkají, že LinkedIn generuje 80% B2B leadů! Na ostatní sítě tak zbývá celkem 20%...

U nás byl, donedávna, LinkedIn vnímán jako něco mezi „výstavkou“ životopisů a pracovním portálem. Což byl obrovský omyl… Hledání práce a nábor, to je jen jedna z možností, jak je možné LinkedIn používat. Reid Hoffman založil tuto síť se záměrem umožnit profesionálům z různých oborů se propojovat, komunikovat, spolupracovat, pomáhat si k úspěchu. Tato síť tedy vznikla, na rozdíl od Facebooku nebo Instagramu primárně jako síť pro byznys!

Naštěstí konečně dnes i u nás si stále více jednotlivců a firem začíná uvědomovat, že LinkedIn má ohromný byznysový potenciál. Za posledních 18 měsíců se počet členů této sítě u nás více než zdvojnásobil… Bohužel však LinkedIn umí jako byznysový nástroj správně používat jen necelá 4% jeho uživatelů…

Což dává ohromnou výhodu těm, kdo se do toho pustí naplno a správně dnes.

       V čem to tedy je? Proč je podle vás LinkedIn daleko silnější sítí pro byznys, než Facebook nebo Instagram?

Těch důvodů je několik.

Především na LinkedIn velmi snadno najdete a oslovíte ty správné lidi. Rozhodovatele, držitele rozpočtů, manažery projektů, týmů, majitele a šéfy firem… Tedy ty správné osoby v těch správných firmách, které jsou vašimi potenciálními zákazníky. Lidi, ke kterým se jinde a jinak nedostanete.

Důležití manažeři a rozhodovatelé často na Facebooku buďto vůbec nejsou anebo ho používají jen jako síť, kde se propojují pouze se svými přáteli. Byznys je zde nezajímá, s lidmi, které neznají se nepropojují.

Na LinkedIn můžete skvěle zacílit svou marketingovou a obchodní strategii, komunikaci i prodej. Víte totiž, s kým se propojujete, s kým komunikujete. Na rozdíl od Facebooku se velmi snadno dozvíte, na jaké pozici, pro jakou firmu kdo pracuje…

Další ohromnou výhodou LinkedIn je, že nejde jen o nějakou databázi studených kontaktů. S lidmi, se kterými jste ve spojení, můžete budovat vztah, získávat důvěru a konvertovat kontakty ve schůzky s daleko větší efektivitou než v případě jiných zdrojů.

Členové sítě LinkedIn jsou otevřeni novým informacím, metodám, postupům…, které jim usnadní práci a pomohou jim dosahovat svých cílů.

LinkedIn je také nejdůvěryhodnější sociální sítí dneška. To dokládají výsledky průzkumu, který byl prezentován klíčovými lidmi z LinkedIn letos na konferenci v Praze.

       Jak jste se vlastně dostala ke své práci konzultantky a lektorky LinkedIn pro byznys?

Na LinkedIn jsem od roku 2007. Hned od začátku jsem se stala aktivní uživatelkou této sítě. Zkoušela jsem a testovala její možnosti. V té době jsem pracovala na vrcholových manažerských pozicích v mezinárodních obchodních společnostech. LinkedIn byl pro mne zpočátku sítí, která mi umožňovala být ve spojení se zahraničními kolegy, budovat si kariéru a získávat zajímavé lidi do svých týmů.

Když jsem začala v roce 2013 podnikat, zcela přirozeně jsem si zvolila LinkedIn jako jeden z hlavních nástrojů získávání nových klientů. Dnes mi LinkedIn generuje 90% mých klientů a zakázek.

Protože jsem viděla už v roce 2015 v síti LinkedIn obrovský byznysový potenciál, založila jsem projekt Linked Akademie.

Učím firmy a podnikatele využívat naplno LinkedIn pro byznys. Předávám své vlastní zkušenosti, znalosti získané do zahraničních expertů na LinkedIn a ze zkušeností svých klientů.

Vedu živé semináře, on-line kurzy, konzultace a workshopy. Veřejné i ve firmách. Mými zákazníky jsou například Honeywell Aerospace, TechData, CAD Studio, Weldia, Antee s.r.o., Generali, Modrá Pyramida a další.

       Co tedy doporučujete B2B firmám, jak získávat na LinkedIn zákazníky?

Definujte si nejprve cíl a strategii. Zapojte LinkedIn do svých stávajících marketingových a obchodních procesů.

Zaměřte se na propojování se s těmi správnými lidmi na LinkedIn. Budujte si s nimi vztahy. Komunikujte, získávejte jejich důvěru. Nastavte si proces konverze – přeměňování kontaktů na zákazníky.

Využijte „ambasadoringu“. Stejně, jako v přímém prodeji, postavte svou strategii na zástupcích firmy, kteří budou na LinkedIn navazovat osobní vztahy. Lidé se totiž rádi propojují s lidmi, ne s logy a firmami. Komunikovat, budovat si vztah, získávat důvěru a pak následně obchodní schůzky a zakázky – to jde mnohem snáz lidem než anonymní subjektům, souhlasíte?

Proto podporujte budování osobní značky a rozšiřování sítě u svých klíčových lidí.

Oni pak mohou na LinkedIn dělat právě to, co jim funguje v osobním kontaktu. Jen v daleko větším měřítku a s vyšší efektivitou.

     Kde se od vás dozvědí čtenáři více konkrétních informací, jak používat LinkedIn pro byznys?

O využití LinkedIn pro byznys budu hovořit na veletrhu Marketing Mix 10. září v Brně a 19. září v Praze.

Dále zvu čtenáře do své LinkedIn skupiny Páteční on-line káva s LinkedIn. Zde vysílám každý pátek ve 13 hodin 20 min live na různá témata LinkedIn pro byznys, zvu si hosty… Přidat se do skupiny můžete zde >>>

Mnoho článků a videí o LinkedIn najdete také na mém webu www.linkedakademie.cz. Zde si můžete například udělat test, který vám řekne, nakolik využíváte LinkedIn pro byznys. Najdete ho zde >>>

 

Vstupenky na Marketing MIx můžete zakoupit zde:

- Brno https://form.fapi.cz/?id=8d46b046-f2e6-11e8-b58d-0a483fe6dc7e

-Praha  https://form.fapi.cz/?id=04b6b7d3-f2e7-11e8-b58d-0a483fe6dc7e 

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět