Partneři




















   




















Radim Kracík na Marketing Mixu v Praze poradí, jak SEO specialista ušetří klientovi peníze a nervy

  1. Řekni nám krátce něco o sobě a na co se specializuješ?

Přestože online marketingu jsem se věnoval drtivou většino mého pracovního života, tak jsem si zkusil práci 3D grafika i uklízeče na Novém Zélandu. Jinak jsem ale nejvíce dělal SEO, takřka 6 let. Poslední měsíce jsem ale už na pozici technického ředitele v Effectixu, takže už nemám klienty na SEO, ale více pracuji s lidmi a celým směřováním společnosti. SEO jsem samozřejmě ze dne na den nezapomněl a pořád sleduji, novinky a co se děje v této oblasti. A samozřejmě i po očku sleduji svůj bývalý SEO tým :)

  1. Jaký máš názor na obor, ve kterém působíš? Jsou tam nějaké novinky nebo trendy se kterými se setkáváš?

Obecně nejvíce vnímám nedostatek kvalitních lidí na trhu práce. Bohužel kvůli převisu poptávky nad nabídkou, se častěji, než bych chtěl, u uchazečů o práci setkávám s nekritickým přeceňováním sebe sama. Co se týče samotného oboru online marketingu, tak tam vidím několik hlavních trendů, které je třeba sledovat. Rozhodně tam patří nutnost maximálně propojovat jednotlivé marketingové kanály, tak aby synergický efekt byl pro klienta co nejpřínosnější. Je třeba se dívat i za hranice, protože potenciál růstu na českém trhu je pro řadu klientů již nedostatečný, což je i důvod, proč jsme velmi aktivní v rámci sdružení agentur BlueAlliace. Samozřejmě i jakýmsi buzzwordem poslední doby je automatizace. Ta je nejvíce patrná v rámci placených kanálů a přidaná hodnota specialisty se bude postupně přelévat ze samotné exekuce kampaní do strategicko-byznysové části.

  1. Jak funguje tvoje spolupráce s klienty? Co řešíš a co ti funguje nejlíp?

Jak jsem říkal, už nějaký ten měsíc klientské zakázky nemám. Nicméně vždy mi fungovala otevřenost a férovost. Ne vždy se vše povede, jak člověk očekává, ale je potřeba o tom klienta informovat a navrhnout řešení. V SEO je obzvláště důležité být naprosto transparentní a vysvětlovat, co a proč děláme. Mnoho klientů mělo špatnou zkušenost s různými “SEO šamany”, kteří si vzali peníze a potom dělali jakousi “SEO magii” a nikdo nevěděl, co vlastně dělají. Samozřejmě vnímám i to, že není možné klientům odkývat jakýkoliv jejich nápad. Právě specialisté by měli zajistit odbornou oponenturu klientovi. Ostatně férovost, transparentnost a racionální partnerský přístup je jedna z našich důležitých firemních hodnot.

  1. Jaký je tvůj pracovní proces a jaké jsou tvoje postupy?

V rámci SEO jsem vždy postupoval tak, že nejdříve jsem se klienta doptal na všechny pro mě důležité informace. U klientů, jejichž předmět podnikání byl nějak specifický nebo složitý jsem si radši s nimi dal třeba tříhodinovou schůzku nebo call, abych správně pochopil jejich byznys. K tomu se snažím vést i všechny specialisty ve firmě. Nejdříve pochopit klientovo podnikání a až potom navrhovat strategii.

  1. O čem bude tvoje přednáška a na co se můžou posluchači těšit?

Moje přednáška bude o tom, proč by klient neměl litovat peněz a zaplatit si SEO specialistu už při vývoji webu. Velmi často se setkávám s tím, že klient řekne: “Nejdřív pustíme web a potom rozjedeme marketing”. Což především z pohledu SEO působí do budoucna značné problémy a klientovi se následné úpravy webu značně prodraží. Ukážu konkrétní příklady toto, co by měl SEO specialista řešit a jak to klientovi pomůže.

  1. Chodíš ty sám na nějaký srazy nebo konference? Co si z nich odnášíš?

Pokud si z jakékoliv konference odnesu tři věci, které mohu aplikovat v horizontu měsíců, tak je to super. Pokud si odnesu alespoň jednu takovou věc, tak konference splnila svůj účel.

  1. Jaká je tvoje současná největší výzva?

Moje nová pozice technického ředitele. Znamená to pro mě kompletní změnu pracovních postupů, úkolů a samozřejmě to sebou nese podstatně větší zodpovědnost.

  1. Kdo má na tebe obzvlášť dobrý vliv a proč/čím?

Mí kolegové. V Effectixu máme velmi dobře namíchaný koktejl různých osobností, ale všichni mají takový ten drive učit se a být lepší a lepší. Pravidelně sami přicházejí s inovacemi a novými nápady. Kromě toho, že se člověk reálně těší do práce, tak se všichni vzájemně posouváme.

  1. Máš nějaký svůj vzor, pracovní nebo osobní? Proč je tvým vzorem?

Nenapadá mě nějaký pracovní vzor. Samozřejmě mimopracovních vzorů mám celou řadu. Spíše se snažím držet určitých morálních zásad. Asi nejtrefnější mi přijde parafráze Kantova kategorického imperativu, abychom se chovali tak, že se naše chování může stát kdykoliv obecně platnou normou. A samozřejmě od sebe i od ostatních lidí očekávám zodpovědnost za vlastní rozhodnutí a vlastní život.

  1. Tvým velkým koníčkem je cestování (koukali jsme se na tvoje stránky se zápiskami z cest), máš nějakou destinaci, kam by ses chtěl v nejbližší době podívat?

Letos jsme stihli zatím jen asi deset dní na Islandu, ale na podzim určitě někam budeme chtít ještě vyrazit. Hlavní kandidáti jsou Rusko a Tasmánie, ale s tím mohou zahýbat samozřejmě akce na letenky :)


Tuto akci pro vás odborně garantuje a spoluorganizuje brněnské webové studio Liquid Design(www.lqd.cz) .

Další rozhovory přednášejících na Marketing Mix 2019:

http://www.marketing-mix.cz/home/559-rozhovor-s-lukasem-dubinou-prednasejicim-na-konferenci-uspesny-web-na-veletrhu-marketing-mix-brno-a-praha-a.html

http://www.marketing-mix.cz/marketing-mix/563-marketing-mix-2019-michal-vojak-prijdte-se-s-nim-seznamit-osobne-a.html

http://www.marketing-mix.cz/home/564-marketing-mix-2019-kdo-je-adam-laita-a-co-bude-obsahem-jeho-prednasky-a.html

http://www.marketing-mix.cz/home/566-jan-novak-a-konference-uspesny-web-na-marketing-mixu-2019-a.html

http://www.marketing-mix.cz/home/567-marketing-mix-2019-ondrej-pokorny-a-jeho-tema-lide-na-webu-ctou-a.html

Vstupenky na Marketing MIx můžete zakoupit zde:

- Brno https://form.fapi.cz/?id=8d46b046-f2e6-11e8-b58d-0a483fe6dc7e

-Praha  https://form.fapi.cz/?id=04b6b7d3-f2e7-11e8-b58d-0a483fe6dc7e 

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět