Partneři




















   




















Marketing Mix 2019 – Ondřej Pokorný a jeho téma "Lidé na webu čtou!"

  1. Řekni nám krátce něco o sobě a na co se specializuješ?

Píšu weby, blogy, nabídky, brožury, newslettery a další texty. Pro B2B i B2C zákazníky. Dělám to v Obsahové agentuře. Nespecializuju se. Co mi pošlou projekťáci, do toho se pouštím. Ale čím složitější je obor, produkt nebo firma, tím lepší. Rozhýbou se mi závity a někdy dokonce i rozsvítí oči. Baví mě pracovat s klientem pěkně komplexně – od workshopu až po finál výstupy.

  1. Jaký máš názor na obor ve kterém působíš? Jsou tam nějaké novinky nebo trendy se kterými se setkáváš?

Online svět se mění pořád. V Obsahovce to naštěstí sledujeme ve víc lidech, takže nám jen málokdy uniknou změny třeba v logice vyhledávání na Google nebo v počtu řádků zobrazovaných na mobilech u příspěvků v Newsfeedu na Facebooku.

Obecně si ale myslím, že fungl nové střešní okno s ovládáním přes aplikaci nefunguje bez kvalitních základů celého domu. Pro copywritera je zásadní, aby se řídil jednoduchými pravidly – piš srozumitelně, necpi víc myšlenek do jednoho odstavce, hrej si s nadpisem a nedělej ze sebe Umberta Eca. Krásný a propracovaný sloh piš po večerech. Přes den jsi prodavačka.

   3. Jak funguje tvoje spolupráce s klienty? Co ti funguje nejlíp?

Ptát se, ptát se, ptát se. A pak se doptávat.

  1. Jaký je tvůj pracovní proces a co rozhoduje, jestli odvedeš dobrou práci?

Dbám na dobrou přípravu. Chci pochopit základy byznysu klienta, zákazníky (čtenáře) i konkurenci. Mám ohromnou výhodu v nastavení workflow v Obsahovce – všechny texty projdou revizí. Když se dokument po revizi nečervená jako žákovská, je to dobrý signál. A nebo průšvih, protože jsem špatně formuloval zadání.

  1. Co ovlivnilo tvoji práci?

Tisíce hodin čtení a psaní.

  1. O čem bude tvoje/vaše přednáška a na co se můžou posluchači těšit?

Internetem už přes 20 let koluje fáma, že lidé na webech nečtou. Způsobil to nejspíš Jakob Nielsen a jeho výzkum z roku 1997. Jenže takto interpretovaný závěr je mylný: lidé na webu čtou, jen jim musíte obsah naservírovat tak, aby pro ně byl lehce stravitelný. Na přednášce proto ukážu (a dokážu), že lidé na webech čtou – a co musíte udělat, aby četli i na tom vašem.

  1. Chodíš ty sám na nějaké srazy nebo konference? Co si z nich odnášíš?

Míň, než bych chtěl. V posledních měsících je příjemné, že si ne-odnáším USB disky, které se tak neválí všude po stole a šuplících. Jsem plachá laň, takže networking mě děsí. Spokojený jsem, když si z vystoupení jakéhokoli řečníka napíšu 2–3 myšlenky, klidně i drobnost, po čase si otevřu blok a napadne mě, jak by se to dalo využít v mé práci.

  1. Co užitečného ses v poslední době naučil?

Učím se pohybovat po minovém poli při revizích od klientů. V textech musím často vysvětlit velmi složitý problém, aby ho pochopil i laik. Zároveň musí být spokojený i klient, který mi zadává práci. Když se to podaří, nebude pak v revizích a komentářích do textů vracet oborovou hantýrku. Zatím největší ponaučení je, ne-překvapivě, co nejpřesnější zadání a sjednocení očekávání.

  1. Jaká je tvoje současná největší výzva?

Obecně, zorganizovat si čas a věnovat se hlavně podstatným věcem.

Konkrétně dumám nad metodami, jak si s klienty nejlépe sjednotit představu o tonalitě textů.

  1. Máš nějaký svůj vzor, pracovní nebo osobní? Proč je tvým vzorem?

Vzory nemám. Snažím se sledovat lidi z různých oborů, kteří mluví k věci. Ale bůžky si z nich nevytvářím.

  1. Jak nejčastěji trávíš volný čas?

Jezdím na kole. Po Praze do práce, za klienty i na pivo. Po širém kraji, abych si odpočinul a poznával. Chodím po lese, po horách i po městech. Čtu si. Současnou beletrii. Česky. A německy, abych se to endlich naučil.

 

Tuto akci pro vás odborně garantuje a spoluorganizuje brněnské webové studio Liquid Design(www.lqd.cz) .

Další rozhovory přednášejících na Marketing Mix 2019:

http://www.marketing-mix.cz/home/559-rozhovor-s-lukasem-dubinou-prednasejicim-na-konferenci-uspesny-web-na-veletrhu-marketing-mix-brno-a-praha-a.html

http://www.marketing-mix.cz/marketing-mix/563-marketing-mix-2019-michal-vojak-prijdte-se-s-nim-seznamit-osobne-a.html

http://www.marketing-mix.cz/home/564-marketing-mix-2019-kdo-je-adam-laita-a-co-bude-obsahem-jeho-prednasky-a.html

http://www.marketing-mix.cz/home/566-jan-novak-a-konference-uspesny-web-na-marketing-mixu-2019-a.html

 

Vstupenky na Marketing MIx můžete zakoupit zde:

- Brno https://form.fapi.cz/?id=8d46b046-f2e6-11e8-b58d-0a483fe6dc7e

- Praha  https://form.fapi.cz/?id=04b6b7d3-f2e7-11e8-b58d-0a483fe6dc7e 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět