Partneři




















   




















Jan Novák a konference "Úspěšný web" na Marketing Mixu 2019

  1. Řekni nám krátce něco o sobě a na co se specializuješ?

Začínal jsem jako copywriter, dnes bych se nazval spíše obsahovým marketérem. Snažím se zachovat si rozhled, zajímám se hodně o UX, branding nebo SEO, disciplíny, které s obsahovým marketingem úzce souvisí.

  1. Jaký máš názor na obor ve kterém působíš? Jsou tam nějaké novinky nebo trendy se kterými se setkáváš?

Mám radost, že firmy konečně začínají chápat, jak moc je obsahový marketing důležitý. Zatímco ještě před 5 lety skoro všichni řešili jen krátkodobé výkonnostní reklamy, dnes začínají chápat, že musí tvořit dlouhodobé vztahy se svými klienty. A právě s tím jim obsah pomáhá.

   3. Jak funguje tvoje spolupráce s klienty? Co ti funguje nejlíp?

Razím poměrně jednoduché pravidlo: upřímnost. Narovinu klientovi řeknu, co jsem schopen pro něj dělat, jaké to pro něj bude mít přínosy a co ho to bude stát. Přiznám, pokud v jeho oboru nebo v jeho situaci nemá moje práce smysl. Všiml jsem si, že taková upřímnost s odbornými argumenty na klienty zabírá mnohem lépe než nějaké naučené obchodnické řečičky.

  1. Jaký je tvůj pracovní proces a co rozhoduje, jestli odvedeš dobrou práci?

Musím dokonale poznat svého klienta, musím dokonale poznat jeho zákazníky a následně musím propadnout jeho produktu/službě. Pokud si tyhle tři věci sednou, je radost tvořit. Pokud je však klient neupřímný nebo nepodniká úplně poctivě, obvykle to mezi námi nemůže fungovat. Zažil jsem firmu, která dovážela plastová okna z Polska, ale chtěla, abych o nich psal jako o ručně vyráběných oknech v Česku. Naše spolupráce ihned skončila.

  1. Co ovlivnilo tvoji práci?

Nejvíce samozřejmě firmy, ve kterých jsem dělal. V té první jsem se naučil základům řemesla, v té druhé jsem zase vyrostl díky skvělým kolegům a nastavené firemní kultuře, která mě motivuje se neustále zlepšovat.

  1. O čem bude tvoje/vaše přednáška a na co se můžou posluchači těšit?

Internetem už přes 20 let koluje fáma, že lidé na webech nečtou. Způsobil to nejspíš Jakob Nielsen a jeho výzkum z roku 1997. Jenže takto interpretovaný závěr je mylný: lidé na webu čtou, jen jim musíte obsah naservírovat tak, aby pro ně byl lehce stravitelný. Na přednášce proto ukážu (a dokážu), že lidé na webech čtou - a co musíte udělat, aby četli i na tom vašem.

  1. Chodíš ty sám na nějaké srazy nebo konference? Co si z nich odnášíš?

Ano, chodím, ale poslední dobou spíše v roli přednášejícího. Hodně konferencí v Česku je spíše pro začátečníky nebo mírně pokročilé, je pro mě těžké najít některou, která by mi skutečně dala užitek adekvátní k zaplacenému vstupnému. Ale někdy je dobré si připomenout i to, co člověk tak nějak zná, ale v práci na to zapomíná.

  1. Co užitečného ses v poslední době naučil?

Bude to spíše z pohledu SEO, ale hodně mi otevřel oči koncept EAT. Google klade čím dál větší důraz na expertízu, autoritativnost a důvěryhodnost webů (a jejich obsahu), což je pro obsahové marketéry z Česka něco zcela nového. Abyste dnes s obsahem uspěli, nestačí psát plytké články na hojně vyhledávaná klíčová slova, ale skutečně odborné příspěvky, které jdou do hloubky a u kterých prokážete, že tématu fakt rozumíte. Mám z toho obrovskou radost, protože mě jako uživatele neskutečně štve, když si chci třeba koupit nové kolo, ale musím se prokousat hromadou balastových článků o ničem, než najdu text od odborníka, který mi skutečně poradí, jak takové kolo vybrat.

Tento koncept je zároveň ránou pro všechny rádoby copywritery, kteří sypou jeden balastový článek za druhým, berou za to nesmyslné peníze a nalhávají klientům, jak jim to hrozně pomůže. Kvalita pomalu začíná vítězit nad kvantitou, což je dobrý signál.

  1. Jaká je tvoje současná největší výzva?

Možná to není ani tak výzva, jako spíš sen. Chtěl bych, aby si důležitost obsahu a copywritingu uvědomovali všichni, ne jen některé firmy. Abych po přečtení návodu k nové pračce ihned mohl pračku samostatně ovládat. Aby na mě ve Windows nevyskakovaly okna, u kterých nevím, co mám zmáčknout. Abych se při vyplňování formulářů na úřadě nemusel u každého bodu doptávat, co to znamená. Abych nemusel číst surové zákazové cedulky v každé druhé restauraci.

Budu znít jako Mirek Dušín, ale kdyby každá veřejná i soukromá instituce měla svého vlastního (šikovného) copywritera, odpadlo by spousta zloby, nedorozumění a problémů. Šikovně napsaný text dokáže pomoct, poradit, pohladit, uklidnit, rozesmát… má zkrátka obrovskou sílu. A já bych rád, kdyby toho využívalo čím dál více lidí i firem.

  1. Máš nějaký svůj vzor, pracovní nebo osobní? Proč je tvým vzorem?

Nebudu moc originální a jmenuji Steva Jobse. Z pohledu marketingu je to génius. Nikdo na světě neví, jakou reálnou hodnotu má láhev vína, běžecké boty, auto, mobilní telefon nebo tablet. Orientujeme se jen podle cen, které jsou na trhu nastavené a které mezi sebou srovnáváme. Jobs se ale na trh vykašlal a dokázal půlku světa přesvědčit, že telefony a tablety Applu mají mnohem vyšší hodnotu, než bylo v té době běžné. Jeho genialitu podtrhuje skutečnost, že od jeho odchodu se Applu přestává dařit.

  1. Jak nejčastěji trávíš volný čas?

Protože celý život žiju ve městě, nejraději vypadnu někam do přírody. Ať už pěšky nebo na kole. Pobyt v lese či na horách mě nabije novou energií a dává mi pocit svobody.

Tuto akci pro vás odborně garantuje a spoluorganizuje brněnské webové studio Liquid Design (www.lqd.cz) .

Další rozhovory přednášejících na Marketing Mix 2019:

http://www.marketing-mix.cz/home/559-rozhovor-s-lukasem-dubinou-prednasejicim-na-konferenci-uspesny-web-na-veletrhu-marketing-mix-brno-a-praha-a.html

http://www.marketing-mix.cz/marketing-mix/563-marketing-mix-2019-michal-vojak-prijdte-se-s-nim-seznamit-osobne-a.html

http://www.marketing-mix.cz/home/564-marketing-mix-2019-kdo-je-adam-laita-a-co-bude-obsahem-jeho-prednasky-a.html

 

Vstupenky na Marketing MIx můžete zakoupit zde:

- Brno https://form.fapi.cz/?id=8d46b046-f2e6-11e8-b58d-0a483fe6dc7e

-Praha  https://form.fapi.cz/?id=04b6b7d3-f2e7-11e8-b58d-0a483fe6dc7e 

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět