Partneři




















   




















GRAFIKA (NEJEN) PRO PERSONALISTY

Vytvářet grafiku a psát autentické texty je dnes nezbytností pro každého, KDO HLEDÁ NOVÉ ZAMĚSTNANCE a BUDUJE ZNAČKU ZAMĚSTNAVATELE. Vím, o čem mluvím, protože moderní personalistika a HR marketing jsou mým denním chlebem - nejen pro mé klienty, ale taky pro svůj vlastní business.

Posuďte sami, která verze inzerátu by vás oslovila dozvědět se víc a která by vás spíše odradila.

ŠPATNOU GRAFIKOU VÁM DOBŘÍ KANDIDÁTI UTÍKAJÍ MEZI PRSTY

Víte, že první dojem si vytvoříme během 0,1 sekundy? Ať se nám to líbí nebo ne, lacině a zastarale vypadající grafika a odfláknutý text podvědomě vysílá signály, že nejste příliš důvěryhodná firma a možné vzbuzuje otázky, jestli máte na výplaty. Přicházíte tím o zajímavé kandidáty, kteří jsou aktuálně zaměstnaní a vyhlíží práci, ve které si polepší.

Odpovězte si sami. Kdybyste vedle sebe měli 2 restaurace, jedou čistou úhlednou a druhou se starým nábytkem a špinavou, do které půjdete? Troufám si říct, že většina za vás půjde do té čisté, protože předpokládáte, že v kuchyni to bude vypadat podobně. A kdo z vás by chtěl riskovat, že dostane staré přepálené jídlo nevalné chuti nasledované střevními potížemi?

Neznamená to nutně, že v čisté restauraci budete s jídlem nadšení, ale máte pocit, že jste udělali max. pro to, aby byl výsledek dobrý a snížili jste tak riziko. Volíte bezpečí.

Stejně je to s grafikou. Můžete být skvělá firma se super týmem, ale pokud vyvěsíte grafiku zpracovanou ve Wordu nebo s příšernými figurkami, tak u většiny lidí nebudete působit důvěryhodně. Necháváte si tak utéci řadu skvělých lidí, kteří raději půjdou o dům dál (byť v reálu konkurenční firmy nemusí být zdaleka tak dobří, jako ta vaše).

JAK VZBUDIT POZORNOST A ZÁJEM U POTENCIÁLNÍCH ZAMĚSTNANCŮ?

V dnešní době nejčastěji sdílením příspěvku na sociálních sítích, případně v jiných médiích. Je do určité míry obdobou klasického reklamního baneru.

Úspěšnost “baneru/příspěvku” závisí na celkové vizuální podobětj. text i obrázek by se měli ideálně doplňovat.

CO JE DŮLEŽITĚJŠÍ – TEXT NEBO OBRÁZEK?

Grafik by jistě řekl, že obraz. Copywriter by nejspíš tvrdil, že jeho text.

Grafik tvrdí: „Obraz vydá za tisíc slov.“ 
Copywriter odpoví: „Tak mi tu větu OBRAZ VYDÁ ZA TISÍC SLOV nakresli!“

Ve skutečnosti se obojí může vzájemně podporovat, nebo si podrážet nohy:

  • Kvalitní grafika a po rozkliknutí se objeví příšerný text inzerátu = vyvolává zklamání.
  • Příšerná grafika a po rozkliknutí super text = vyvolává nedůvěryhodnost.
OBRAZ působí na emoce a nejrychleji popíše reálné prostředí a atmosféru ve firmě. Pomůže lépe získat tzv. bezděčnou pozornost (první krok = attention), kdy prostě jen koukáte na internet a vaše oči si daný post přitáhne.

TEXT zase potřebujeme k popisu, abychom se dozvěděli náplň práce, kompetence, odměnu, termín nástupu apod. A tím získáme vědomou pozornost, tj. interest.

Tudíž nemá smysl polemizovat, co je důležitější a „hašteřit se“, ale naopak začít kooperovat a doplňovat se, aby vznikl ten nejlepší možný výsledek.

Jak vytvořit funkční text, to už lze poměrně snadno vygooglit, ale jak vytvořit funkční grafiku pro odkaz na inzerát, to už není oříšek, ale doslova ořech. Vím o tom poměrně dost, protože jsem tuto otázku začala řešit už před 3 roky a od té doby učím jiné personalisty, jak na to.

Pro ty z vás, kteří chtějí svoji práci personalisty posunout min. o další level výš, otevřu podzimní termíny kurzu GRAFIKY PRO PERSONALISTY.

Máte-li jakoukoliv otázku, ozvěte se mi, ráda Vám sdělím více na e-mailu martina@martinakolackova.cz nebo na tel. čísle 702 003 934 nebo navštivte moji přednášku na MARKETING MIXU V Brně v hotelu Voroněž 19.9.2019.

Vstupenky na Marketing MIx můžete zakoupit zde:

- Brno https://form.fapi.cz/?id=8d46b046-f2e6-11e8-b58d-0a483fe6dc7e

- Praha  https://form.fapi.cz/?id=04b6b7d3-f2e7-11e8-b58d-0a483fe6dc7e 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět