Partneři

















   




















On-line rezervační systémy jsou trendem dnešní doby.

Rychlý rozvoj internetových a mobilních technologií má bezpochyby vliv na každodenní lidské aktivity. Výjimkou pak není ani byznysové prostředí a poskytování služeb všeho druhu. Příkladem může být nahrazení klasického způsobu objednávání (papírové objednávkové knihy, složité telefonáty, nekomfortní e-maily) za on-line rezervační systémy. I když stále najdeme situace, kde papír s tužkou hrají zdánlivě nenahraditelnou roli, existuje celá řada výhod, díky kterým on-line rezervační systém jasně vyhrává.

Nezáleží na tom, jestli se bavíme o kadeřnictví, pneuservise, zoologické zahradě, fitness centru, obecním úřadu nebo provozovateli kulturních akcí. Výhody on-line rezervačního systému může využít každý, kdo poskytuje službu založenou na objednávkách, vstupenkách nebo registracích. Přínosem je nejen vyšší kontrola nad poskytováním služeb a efektivnější využití času, ale také spokojenější zákazník.

Jaký rezervační systém vybrat?

On-line rezervačních systémů existuje několik typů, které různým způsobem umí naplňovat požadavky a potřeby daného podnikání. Obecně můžeme mluvit o třech základních typech.

Jednoduchý rezervační formulář – obvykle se jedná o velmi jednoduché řešení v rámci redakčního systému nebo kancelářských on-line aplikací. Slouží především ke sběru informací o zákazníkovi a objednávaných službách. Náklady na jeho pořízení a provoz jsou minimální,  čemuž ale odpovídají také služby a možnosti efektivního nasazení.

Zakázkové řešení na míru – jedná se o druhý extrémní pohled, který obvykle pokrývá velmi komplexní systémy řešící konkrétní a specifické požadavky daného podnikání. Tento typ řešení je velmi flexibilní a může implementovat požadavky do nejmenšího detailu, nicméně toto bývá vykoupeno vysokými náklady na pořízení systému a také vysokou mírou závislosti na dodavateli takovéhoto řešení na míru.

Software jako služba (SaaS) – moderní a efektivní způsob využívání IT služeb, který má blízko k tzv. cloudovým technologiím. Jedná se o typ systému, který je univerzální a je využíván větším množstvím uživatelů najednou. Tento model neumí tak flexibilně reagovat na specifické požadavky, ale mezi jeho nesporné výhody patří škálovatelnost, automatické aktualizace, podpora a především nízká cena. Obvykle zde jsou nulové náklady spojené s pořízením a zprovozněním systému, protože se systém hradí formou měsíčního pronájmu či podle objemu využívaných služeb.

Výběr vhodného rezervačního systému ale není jen o jeho způsobu vývoje a fungování, ale také o dalších faktorech a především nabízených funkcích. Vždy je nejdůležitější, co vyžaduje konkrétní typ a způsob podnikání. Je potřeba posílat notifikační SMS zprávy, budou výstupem rezervace jednotlivé vstupenky, bude cena rezervace ovlivněna slevovými kupóny, očekává se okamžitá úhrada rezervace prostřednictvím platební brány, pomůže systém s naplněním požadavků GDPR, … to vše jsou funkce, které v konkrétním systému mohou, ale také nemusí být implementovány. Z tohoto pohledu se jednotlivé systémy mohou značně lišit a je tedy dobré zvolený systém napřed vyzkoušet, pokud možno v bezplatném režimu. Konečná volba je vždy otázkou rozumného uvážení s ohledem na nabízené funkce, cenu a dlouhodobou perspektivu konkrétního podnikání.

Rezervační systém reenio

Jedním z moderních řešení je systém reenio. Je to komplexní a univerzální produkt, který zjednoduší a zefektivní celý proces objednávání zákazníků, rezervace služeb nebo prodeje vstupenek. Jedná se o on-line rezervační nástroj postavený na nejnovějších technologiích společnosti Microsoft, který využívá cloudové řešení Microsoft Azure a spadá tak do kategorie Software jako Služba. Autorem a provozovatelem je česká firma GARVIS Solutions s.r.o. s dlouholetou zkušeností s tvorbou webových systémů a mobilních aplikací.

Systém reenio je poskytován formou pronájmu v podobě předplacených balíčků různých úrovní, přičemž základní balíček nabízí rezervační systém zdarma na neomezeně dlouhou dobu s plnohodnotnou funkčností. Systém automaticky vytvoří webovou stránku pro zákazníky, přes kterou si budou moci rezervovat služby. Samozřejmostí je možnost integrace rezervační stránky do již existujícího webu nebo provoz na vlastní doméně. Ne úplně obvyklou funkcí je přímé napojení na platební bránu (goPay a další), díky které je možné realizovat finanční úhradu rezervovaných služeb, a to okamžitě a on-line. Rezervační systém pak nemusí plnit jen úlohu správy rezervačního kalendáře, ale také úlohu plnohodnotného systému pro prodej a odbavování vstupenek.

Jak začít systém reenio používat? Stačí navštívit stránky systému na adrese www.reenio.cz a připravit si pár minut volného času k provedení registrace. Během několika málo okamžiků je systém zprovozněn a můžete jej ihned začít využívat.

On-line rezervační systém určitě nevyřeší všechny nástrahy dnešního podnikání v on-line prostředí. Jistě je to ale nástroj, který takovéto podnikání usnadní a zefektivní.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět