Partneři









   


















Kontaktují Vás noví zákazníci (také) telefonicky? Umíte na tyto konverze svůj marketing optimalizovat? Ano, s call trackingem je to již možné.

Předpokládáme, že v mnoha moderních firmách již nejsou marketérům cizí pojmy jako výkonnostní marketing, online/digital/social, měření konverzí, zdroje konverzí. Šéfové rozdělující budget, požadují za tyto prostředky od svých marketingových specialistů a manažerů, případně agentur, co nejvíce zakázek, nebo alespoň poptávek. Ta tam jsou časy, kdy stačilo přivést na firemní webovou prezentaci jen co nejvyšší počet návštěvníků nebo rozeslat co nejvíce e-mailů nebo like na sociálních sítích.

V ideálním případně dnes každého zajímá kolik objednávek nebo zakázek za investované prostředky do marketingového mixu získá. V oblasti tzv. online se to prokazuje již několik let poměrně dobře, s relativně nízkou chybovostí. Umíme zjistit odkud návštěvníci webu pocházejí, známe jejich přibližné "sociodemo", umíme je oslovit reklamou opakovaně (remarketing).

Co když nám ale zájemci zavolají? Které reklamy mi tyto klienty přivádějí? Je nějaká reklama, kterou platím, ale neozve se z ní vůbec nikdo?

Zejména v některých oborech, je velká skupina zákazníků, které sice oslovíme online či offline komunikací, ale oni z rozličných důvodů zareagují zavoláním. Vidí tedy reklamu v online (PPC, banner, vyhledávání), dostanou reklamní e-mail, vidí odkaz na sociálních sítích, následně přijdou na firemní web či microsite, ale pak neprovedou online konverzi (objednávku, nákup na eshopu, zamluvení testovací jízdy, objednání se k lékaři..) - ale prostě zvednou telefon a zavolají. Potřebují se něco ještě doptat, je to složité, nebo intimní, spěchá to a nechtějí si s někým dopisovat přes formulář ani čekat na zpětné zavolání, až bude mít vaše call centrum čas. Chtějí to vyřešit, alespoň v prvním kroku hned!

Takový člověk se ale ve vašem marketingovém mixu projeví jako odchod z webové stránky (zdánlivě bez užitku), o reakci pocházející z offline media (leták, tisk, radio, TV, event, soutěž, billboard či firemní auto s polepem) se často nedozvíte vůbec. Maximálně za určité časové období sečteme náklady na marketing a počet zakázek, a buď se nám ten poměr a objem vylepšuje, nebo ne. V podstatě nic komfortního, nic uspokojivého, že? Má to ale řešení?

Řešení optimalizace telefonických konverzí tu už pár let existuje - víte o něm?

Jistě, dá se vyptávat všech nových zákazníků, kde se o vás dozvěděli, jak ta reklama přesně vypadala, v kterém mediu nebo na jaké stránce byla. Vypovídací kvalita tohoto dotazování je sotva 50%. Zákazník touží po inzerované službě, ale nežije tím, aby měl detaily vaší reklamy nastudované. Možná ani neviděl reklamu poprvé..

Už od podzimu 2015 existuje i v ČR řešení, které nejlépe vystihuje dvěma anglickými slovy "call tracking", o co se jedná. Česky jde pak o měření zdrojů (nebo chcete-li původu) telefonických poptávek. Zkrátka nástroje, které vám odkryjí dosud nedostupná data o tom, kde daný jednotlivý zájemce o vaše produkty reklamu viděl, ta ho oslovila, a on zavolal. U online konverzí toto lze řešit již dávno a "všichni to již dělají", v oblasti telefonátů jde stále o poměrně neznámou novinku. A přitom řešení je tak elegantní a funguje s vysokou přesností! A dokonce se není třeba ani pro vyhodnocování učit nic nového - vše funguje analogicky podobně jako u online konverzí.

Telefonické objednávky nejsou dinosaurus. I u nich lze uplatnit výkonnostní marketing

Někdo by si mohl říct - telefonické poptávky - v dnešní době?! Ale ano, jsou a ještě dlouho budou obory, kde bývá převažující nebo významně vysoké procento telefonických poptávek. Jsou to zejména soukromá zdravotnická zařízení (estetika, oči, zuby, péče o seniory a další), finance (hypotéky, stavební spoření, půjčky, pojištění, leasingy), služby (stavební firmy, advokáti, ubytování, restaurace, opraváři, půjčovny, drobné služby), cestovní ruch (zejména individuálně sestavené zájezdy přes CK), reality (developeři i realitní kanceláře), autosalony/servisy/bazary, soukromé školy a řada dalších.

Call tracking dává smysl všude, kde je nějaká část objednávek realizována příchozím zavoláním, kde firma do reklamy investuje libovolné prostředky a kde jí záleží na tom, aby za ně získala zakázek co nejvíce. Stačí chtít pracovat s daty a promítnout je do své další reklamní komunikace. Nezřídka se pak dostaví růst i v řádu desítek procent!

Sekundárním přínosem pak je přehled všech příchozích akvizičních volání k vám do firmy, ale i vašim obchodníkům nebo externím partnerům, informace o tom jak vás zájemci nalezli a jaké vyhledávací prostředky (klíčová slova nebo kanály) používají.

Chcete mít více (telefonických) konverzí ale nevydávat celkově do marketingu víc peněz? Chcete mít stejně zakázek, ale dávat do reklamy méně peněz?

O tom, jakým způsobem měření zdrojů vašich telefonujících zájemců probíhá, se můžete dozvědět mj. na konferenci Digistrategie v rámci akce Marketing Mix 2017, a to v Praze 19.9. a v Brně 26.9.2017, nebo na webu společnosti c-all solutions tj. www.c-all.cz či telefonním čísle 778711900 .

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět