Partneři




















   




















Newslettery od českých e-shopů? Nejvíce nám vadí, že jsou nabídky mimo

České eshopy mají stále co dohánět. Ačkoliv tzv. newslettery si občas přečte až 75 % Čechů, většina lidí s nimi má nějaký problém. Nejčastěji jim vadí nabídka mimo jejich zájmy a vkus, ale také newslettery cizích eshopů a příliš časté zasílání. Vyplývá to z průzkumu společnosti NetDirect, která v příštích dvou letech očekává výrazně rostoucí trend nabídek sestavených na míru každému zákazníkovi. (TZ)

I díky rostoucí oblibě nakupování přes internet mají Češi obecně o newslettery zájem. Podle aktuálního průzkumu společnosti NetDirect mezi 525 respondenty si je alespoň občas prohlížejí ¾ Čechů ve věku od 18 do 65 let. Podobný zájem o ně mají přitom ženy i muži, nejméně zajímavé jsou pak pro nejmladší lidi ve věku od 18 do 26 let. Zhruba 13 % respondentů otevírá newslettery jen výjimečně a 6 % vůbec. Zbylým 5 % podobné reklamní sdělení vůbec nechodí.

Nikoho nezajímá všechno

Přestože mají Češi k newsletterům kladný vztah, podrobnější výsledky průzkumu ukazují, že většinu obdržených nabídek čte pouze 24 % Čechů. Dalších 23 % si pak prohlíží jen ty, k jejichž odběru se samo přihlásilo. Zda si člověk konkrétní newsletter otevře, nebo ne, je určeno především jeho obsahem. Právě podle něj se rozhoduje nejvíce (29 %) lidí. „Pokud se zákazníkovi v e-mailu objeví nabídka produktu, jehož koupi zrovna zvažuje, určitě se o ni spíše bude zajímat. Nalákat čtenáře může také předmět e-mailu s newsletterem, nejvíce fungují hesla jako novinka, akce či poslední nabídka,“ říká Marek Krška, marketingový a obchodní ředitel společnosti NetDirect, jednoho z největších tuzemských výrobců e-shopů.

Nejvíce odradí obsah, který je mimo

Důležitost obsahu podtrhuje i odpověď na otázku, proč Češi některé newslettery neotvírají. Překvapivě to totiž není hlavně díky tomu, že by jim takových nabídek chodilo moc nebo příliš často. I v tomto případě je to dáno hlavně obsahem, který dokáže člověka také rychle odradit. „Akční nabídka 2+1 balení tampónů zdarma asi většinu mužů opravdu zajímat nebude. Starožitný zahradní nábytek zase nejspíš nenadchne studenta Matfyzu,“ vysvětluje Marek Krška z NetDirectu. Právě podobná nabídka produktů či služeb mimo okruh zájmů zákazníka dokáže podle průzkumu nejvíce odradit téměř třetinu dotázaných lidí.

Méně je někdy více

Vedle neatraktivního obsahu vadí lidem také newslettery, k jejichž odběru se sami vůbec nepřihlásili. Pětina dotázaných to považuje také za hlavní důvod, proč newsletter ani neotevřít. Dalším problémem je vysoké množství doručených newsletterů, což se stává především ženám. 12 % dotázaných pak newslettery neotevírá, protože jim chodí příliš často. Další desetina na jejich prohlížení vůbec nemá čas a 7 % si myslí, že v nich nenajde nic zajímavého. „Některé e-shopy rozesílají newslettery i několikrát denně a vůbec nerozlišují komu. I proto mají v očích některých lidí pokřivenou pověst a nefungují tak, jak by mohly,“ říká Marek Krška.  

O čtvrtinu vyšší tržby díky nabídce na míru

Nároky zákazníků však rostou a tento postup nebude do budoucna stačit. E-shopy se budou muset více snažit, aby dokázaly oslovit zákazníka. Nejvýraznějším současným trendem je právě úprava nabídky podle zájmů a potřeb konkrétního člověka. „Technologický pokrok jde velmi rychle dopředu a e-shopy mohou už dnes využít systémy, které umí vyhodnotit data o zákazníkovi a připravit mu nabídku přesně na míru,” říká Marek Krška z NetDirectu a dodává: „Vzhledem k tomu, že podle prvních měření zvyšuje tento individuální přístup e-shopům tržby o čtvrtinu, očekáváme v příštích dvou letech boom zájmu o podobné služby na principu personalizace. Rozesílat plošně všem zákazníkům stejné nabídky se bude vyplácet jen těm největším e-shopům.“

O společnosti NetDirect:

Společnost NetDirect je dodavatelem e-shop řešení a e-business aplikací s významným tržním podílem na českém i slovenském trhu. V portfoliu má v současné době více než 2,300 aktivních klientů, mimo jiné Astratex, Mironet, Parfums nebo Popron. Společnost NetDirect zaměstnává ve dvou pobočkách v Praze a Ostravě okolo 60 zaměstnanců. Je nositelem významných ocenění v oboru jako např. tří prvních míst na světové konferenci WPC09 v USA v roce 2009 nebo ocenění 2010 Microsoft Country Partner of the Year Award na WPC10.

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět