Partneři




















   




















6 chyb, kterým byste se měli vyhnout v SMS marketingu

Je zdánlivě nekonečně mnoho informací o tom, jak vytvořit lákavé a efektivní SMS kampaně, a každý má svůj vlastní názor na to, jak udělat skvělou reklamní SMS. Odchýlení se od vyšlapané cesty nemusí být vždy špatným řešením. Koneckonců průvodci jsou tu ke směrování vašich kroků, ale nikdy neposkytnou přesné instrukce. A vždy se hodí znát chyby, které jiní učinili v minulosti, pro úspěšné vyhnutí se nástrahám.

1. Bez povolení

První z chyb je zároveň největší chybou. Zasílání zpráv lidem, kteří si je neobjednali je nejjednodušší způsob jak je přinutit k odhlášení, k podání stížnosti nebo k vaší špatné reputaci. Ti nejhorší viníci se mohou setkat s pokutou a pověstí spammera. Ujistěte se, že nejprve poskytnete možnost si vybrat, zda bude mít adresát o vaši reklamu zájem. Vyhněte se nákupu databáze kontaktů od třetích stran.

2. Zasílání v nesprávný čas

Půl desáté večer není většinou čas, kdy se člověk rozmýšlí, co si dá na oběd. Takže odeslání nabídky na "jídlo s sebou" pravděpodobně neobdrží očekávaný ohlas. Stejně tak si myslím, že ve 4 ráno mi nikdo nemůže nabídnout nic, co by mě v daný čas potěšilo. Plánujte dopředu, a pokud máte jinou možnost než odeslání zprávy ve 4 ráno, přesuňte to na humánnější hodinu. Pokud nestojíte o naštvané zákazníky.

3. Používání SMSkových zkratek

Kupodivu, zatímco zkrácení některých slov vám pomohlo vměstnat obsah do jedné zprávy, neznamená to, že je zpráva pro příjemce čitelná. Vynechejte zkratky jako btw, pls, Pha, Ova, o5 a podobně. Kromě skutečnosti, že ne všichni vaši zákazníci budou znát tyto zkratky, budete vypadat neprofesionálně. Nejste třináctiletá holka. Tak netextujte jako ona.

4. Zasílání stejné SMSky stále dokola

V první řadě, je to nudné. Pokud chcete udržet své zákazníky v pozoru a zaujaté, budete muset variovat. Nikdo nebude reagovat na zprávu nebo nabídku, kterou viděl už patnáctkrát – pokud vůbec zůstal tak dlouho přihlášený k odběru.

5. (Ne)personifikované zprávy

Vaše zákaznická základna je pravděpodobně různorodá. Plná lidí různých věkových kategorií, pohlaví, zaměstnání, koníčků a návyků. Zacházejte s nimi jako s jedním a přijdete o příležitost nabídnout jim opravdu relevantní pobídku. Segmentujte vaše skupiny kontaktů a přidejte například oslovení.

6. Chybí možnost odhlášení

Pokud někdo nechce dostávat vaše zprávy, musíte mu dát možnost výběru. Nejen že vás to zanechá servilním, ale také to zabrání rozeštvání vašich kontaktů a ušetří plýtvání časem a penězi tam, kde není poptávka.

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět