Partneři

 HLAVNÍ PARTNER

          
Česká marketingová společnost


MEDIÁLNÍ PARTNEŘI



























 

Proč je důležité věnovat se i stávajícím klientům

Věnujete se dostatečně svým stávajícím zákazníkům a obchodním parterům i po uzavření smlouvy nebo provedení nákupu?

Dnešní doba nabízí obrovské množství možností pro růst vaší firmy. Můžete vylepšovat výrobní technologie a postupy, prodávat kvalitní i levné produkty, investovat do marketingové propagace, mít velký tým obchodníků či kvalitní call centrum.

Co zůstává stejné, je potřeba mít zákazníky. Zákazníky, kteří si u vás nechají vyrobit svůj produkt, koupí si váš výrobek, využijí vaši službu a přinesou peníze na váš další rozvoj. Bez nich je veškeré vylepšování a investice k ničemu, pokud tedy není váš záměr charitativní činnost.

"Kde ale pořád brát nové zákazníky?", říkáte si. Položil bych na tomto místě ještě jinou otázku. A co vaši stávající zákazníci a obchodní partneři, věnujete se jim i po uzavření smlouvy nebo provedení nákupu dostatečně? Máte přehled o tom, kdo jim co slíbil, jaké emaily jste si s nimi před uzavřením partnerství nebo i v jeho trvání vyměnili?

Většina firem se dnes honí hlavně za novými zákazníky a na komunikaci s těmi stávajícími zapomíná. Pracnost i finanční náročnost získání opakované zakázky je přitom podstatně nižší než shánění nového klienta.

Jistě, spousta firem si toto uvědomuje a snaží se komunikovat. Dává občasné dárky, zve na společenské akce, posílá PF k Novému roku. Ve většině případů je to ale veškerá komunikace.

Nejčastějším důvodem tohoto stavu je nedostatek informací o daném zákazníkovi/partnerovi. Emailová komunikace je "skrytá" v poštovních schránkách několika lidí, záznamy ze schůzek jsou v lepším případě kdesi v šanonu či složce, o hovorech se ví, že proběhly. "Důležité informace jsou přeci ve smlouvách a víme, co jsme si dojednali." Tohle ale v praxi nestačí!

Pro moderní firmy jsou vhodné moderní metody. Evidování informací v Excelu či Outlooku je v dnešní době již velmi zastaralou a nepružnou variantou. Velké softwarové systémy jsou zase náročné na ovládání a finančně poměrně nákladné. Zlatou střední cestou je tedy využití zákaznických systémů orientovaných přímo na sledování komunikace.

Jako majitelé, ředitelé firem či vedoucí týmů možná zvládáte i složitější nastavování a vyžíváte se v technických věcech. U vašich lidí, kteří mají své aktivity zapisovat a zároveň se v nich vyznat, však bude situace odlišná. U nich bude převládat požadavek na snadnou a přehlednou obsluhu, jednoduché zapisování, vyhledávání, a to ideálně na jedné stránce bez nutnosti otvírat desítky oken.

To, že jim umožníte využívat přehledný systém, zároveň pomůže i vám ke zvyšování obratů a větší spokojenosti zákazníků. Kde najdete to, o čem píši?

Mám pro Vás tip: vyzkoušejte si na 30 dní plnou verzi CRM systému ANABIX a přesvědčte se, že přehlednost a jednoduchost, může jít ruku v ruce s kvalitní evidencí a dobrou cenou.


anabix

Bc. Štěpán Musil

člen týmu CRM ANABIX a marketingový specialista

www.anabix.cz

www.stepanmusil.cz

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět